6 Aralık 2014 Cumartesi

Reggio Emilia Yaklaşımı'na Genel Bir Bakış


* Kısaca Reggio Emilia
- Reggio Emilia Alternatif Eğitim Yaklaşımı

* Reggio Emilia Yaklaşımının Tarihçesi 
- Reggio Felsefesi nasıl ortaya çıktı?
- Reggio'nun etkilendiği kuram ve kuramcılar
- Reggio Emilia kültürünün Reggio Yaklaşımına etkisi
- Reggio'yu kendi kültürümüze nasıl uyarlayabiliriz?


* Reggio Emilia Yaklaşımında Katılımcıların Rolü
- Çocuk
- Aile
- Öğretmen
- ÇEVRE (3. öğretmen olarak)


* Reggio Emilia Yaklaşımının Temel Etmenleri
- Merak
- Sorgulama
- Soru Sorma
- Araştırma
- Dinleme
- Heyecanla keşfetme
- Öğrenmeyi öğrenme
- Hayal gücü
- Yaratıcılık
- Üretkenlik
- Toplum
- Sosyal hayat
- İlişkiler
- İletişim


* Çocuğun 100 Dili
- Çocuğun neden 100 Dili var?
- Nedir bu diller?
- Bu dillerin önemi nedir?


* Reggio Felsefesine Göre Öğrenme Süreci
- SONUÇ değil, SÜREÇ
- "Okul" nedir/neresidir? Nasıl olmalıdır?
- "Öğrenme" Nedir? Nasıl olabilir?
- "Bilgi" nedir? Bilgi nasıl üretilir ve öğrenilir?
- Öğrenme Alanlarına Genel Bakış
- Çocuk Yapılandırmacı Öğrenme
- Gelişen Müfredat (Emergent Curriculum)


* Reggio'da Öğrenme Aracı olarak "Projelendirme"
- Neden PROJELENDİRME?
- Proje Çeşitleri
- Çevre Hazırlama
- Materyaller
- Gözlem [Sosyoloji]
- Sohbet
- DİNLEME
- Soru Sorma / Cevap Verme Teknikleri [Sosyoloji]
- Araştırma [Sosyoloji]
- Dokümantasyon
- Proje Örnekleri
- Örnek Proje Konuları


* Reggio Emilia Yaklaşımında "Teknoloji" Kullanımı

* Reggio Emilia Yaklaşımında "Engelli Çocuklar"

* Reggio Emilia Yaklaşımının Çıkmazları Neler Olabilir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...