19 Şubat 2013 Salı

Belém Turtası Vol.2 - Pastéis de Nata



Bu tatlının asıl tarifini bulmanın imkanı yok gibi. Çünkü yıllardır sır gibi saklanıyor, dünya üzerinde aynı anda yalnızca 3 kişi biliyor ve onlar da tek bir yerde üretiyorlar; Lizbon'da. 

Bu arada fazladan bilgi; bu 3 kişinin aynı yerde yemek yemesi, aynı uçakla seyahat etmesi vs. yasak! Bir şey olacaksa sadece birine olsun, tatlının tarifi yok olmasın diye :)



Belém turtasını Gülhan'ın Galaksi Rehberi'nde ilk gördüğümde denemeye karar verdim. Yukarıda fotoğrafta Lizbon'daki dükkanın önünde bekleyen kalabalığa bakacak olursak tadı bir hayli güzel olmalıydı.

İlk denemem gayet başarısızdı ve tarif koymaya hiç lüzum görmedim. Zaten o zaman yemek blogum da yoktu henüz. Yalnızca fotoğrafını koymuştum kendi bloguma, denemelerimi derlemek için.

Son dönemde Belém turtası tarifi tekrar gündeme geldi, blogumda da sık aranmaya başlandı. Tekrar denemenin zamanı gelmiş, diye düşünüp yeniden Belém turtası tarifi peşine düştüm.

İnternette aslı olmasa da aslına yakın olduğunu yazan pek çok tarif var (daha çok yabancı dillerde). Benim tatlıyla aram çok iyi olmadığı için sürekli deneyip kendimi geliştiremiyorum bu tarifte. Kaldı ki ilk yazımda da dediğim gibi önce yerinde tatmam gerek; tadını, dokusunu, kokusunu iyice almam gerek başarılı olabilmem için.

İlk tarifi şu siteden almıştım, kolay hamuru yaparak;


Geçtiğimiz cuma günü denediğim tarif bu sefer İngilizce bir siteden. Ya tarif iyi değil, ya da benim eksiklerimden dolayı bazı sorunlar yaşadım. O yüzden yine tarifi yazmayacağım. Ama siz de denemek isterseniz;


Yalnız şu noktalara dikkat edin:

* Kalıbınız kesinlikle Belém turtası kadar geniş olsun, ince-uzun değil. Yoksa içine muhallebisi az konuyor, benim karışımım arttı mesela.

* Hamuru kendiniz yapmak istemiyorsanız milföy hamuru da kullanabilirsiniz. Ancak kenarları aslı gibi yaprak yaprak açılması için keskin bir bıçakla kesmek gerekiyor sanırım. Ben bardakla kestim ve aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi açılmadı.

* Milföy hamurunu kestikten sonra kenarında kalan kısımları tekrar toplayıp merdaneyle açıp kullanmayın. Ben yaptım, hiç kabarmadı. Ya da top haline getirip açmaktansa üst üste koyup açmayı deneyebilirsiniz. Milföyün katları mümkün olduğunca bozulmasın yani.

* Türkçe tariftekindense İngilizce tarifteki muhallebi çok daha başarılı. Yalnızca bana göre şekeri biraz fazla. Benim asıl sorunum hamuru şekil olarak hala tutturamamış olmak. 

* Sıcakken yememenizi tavsiye ederim. Mideniz bulanabilir.

* Üzerine pudra şekeri ve tarçınla çok daha lezzetli oluyor. Ayrıca 2 gün geçince daha lezzetli :) Hamur artık çıtır değil ve şekeri baymıyor.

Benim cuma günü yaptığım haliyle yine pek iç açıcı değil aslında, ne görüntü ne de tat olarak. Belki de ben çıtır hamur arası muhallebi fikrine ve tadına ısınamadığım için böyle düşünüyorumdur. 


Soldaki gerçek Belém turtası, sağdaki benim yaptığım.


2 gün sonraki hali, yorgunluğumu çay ve Belém turtamla attım :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...