19 Haziran 2018 Salı

Eğitim nedir?



Çocuklarla yeni projem; dünyanın her yerinden mektup arkadaşları :) 
Çünkü;
#Eğitim nedir? 
Çocuğa MEB tarafından belirlenmiş gerekli kazanımları öğretmeninin vermesi? Bunu yaparken bol bol süslemeler/ödevler yaptırması? Çocuğa kuralları öğretme? Çocuğu hizaya sokma? Çocuğu hayata hazırlama? İleride "mutlu" olsun diye şimdi'sini harcayıp sınavlara çalışması mı eğitim?
Bence eğitim;
Bir #öğrenmeserüveni; hayat boyu süren, yaşarken an'da, her an devam eden, çevresindeki insanlar tarafından #saygı ve #değer hissini alarak keyifle yapıldığında kazanımı olan harika bir yolculuk. Öyle bir yolculuk ki; herkesin kendi meraklarının pusulası olduğu bir yolculuk, yapaylıktan uzak-çok doğal ama sıradan değil, herkes için yürürken çıkardığı ayak izi kadar biricik, her adımda (öğretilme yerine) keşif ihtimalleriyle dolu, bilimi-sanatı-teknolojiyi-doğayı çok yakından tanıma ve onları kullanarak "hayatı anlamlandırma"nın daha kolay ve keyifli olduğu bir yolculuk.
Eğitim, hayatı anlamlandırma çabası...
Eğitim, hayatı #anlamlı kılmak için çabalamak...
Önce kendimiz için... sonra sevdiklerimiz için... sonra biraz daha geniş çevremiz için... 
Derken hiç tanımadığımız insanlar için... sokak hayvanları için... bir ağaç için... ormanlar için... doğa için... BEN'likten çıkıp BİZ olabilmek için...
Çünkü bu dünya hepimizin.
Ve herkes, şu an'da mutlu olmayı hak ediyor.
An'da mutlu olmak ise, hayatın sırrına -en azından- ermeye çalışmaktan geçiyor kanımca.

Öyleyse, alıcılarını bozmak için onlara bir şeyler öğretmeye çalışmanın tam tersini yapıp, çocukları izlemek-dinlemek gerek, onlardan öğrenebilmek için; zira onlar öğrenme serüvenlerinde hayatın sırrına çoktan ermiş durumda♥️

#öğrenmedevrimi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...