9 Haziran 2012 Cumartesi

* Cheesecake *



[Tarifi ilk olarak teyzemin arkadaşına samimi bir mail ile atmıştım. Daha sonra arkadaşıma, ailemden insanlara attım maili. Baktım talep çok, en kolayı buraya yazmak, dedim. Buraya aktarırken de yine sohbet havasını korudum. Hep yemek bloglarında alışkın olduğumuz içten tariflere bir tane de benim katkım olsun :) ]

Yaptığım en lezzetli tarif, bir yiyen bir daha istiyor. Brunch'ların, günlerin, 5 çaylarının unutulmaz tadı...

Cheesecake'i ilk kez halamın yaptığı şekliyle tatmıştım; labne ve süzme yoğurtlu, şeftali soslu. O zaman da bayılmıştım bu tada, ama daha sonra evde deneye deneye en lezzetlisini bulduğumu söylüyorlar. Hazır cheesecake'ler gibi kadifemsi bir tat...

Arkadaşlar, akrabalar, eş-dost arasında popülaritenizi artırmak istiyorsanız, bu tarifi muhakkak deneyin derim. Hem içinde yarım kilo peynir olduğu için, kekinde yağ bulunmadığı için ve üzeri bol meyveli olabildiği için diğer tatlılara göre daha hafif, daha sağlıklı. İçindeki şekeri saymazsak tabii :)

Uzatmadan tarife geçelim,

Püf noktası: Hazırlanması, kekin dinlenmesiyle ve tadının oturmasıyla birlikte toplamda 5-6 saat vakit alıyor. Gözünüz korkmasın, çoğu zaman beklemekle geçiyor.
Bir de dinlendirilip bir gün sonra yenirse çok daha lezzetli oluyor... İkram edilmeden bir gün önce yapılmasında fayda var.

* Kelepçeli kek kalıbında daha iyi oluyor, ben 24cm'lik kullanıyorum.


3 ayrı aşamadan oluşan tarifi aynı şekilde 3e bölüp anlatıyorum;

1. Taban (5-10 dk)

Malzemeler: - 1-1,5 paket Burçak bisküvi (keyfe göre)
- 100 gr. tereyağı ( yaklaşık 2 tepeli yemek kaşığı kadar)

Yapılışı: Bisküviyi rondoda çekin, erittiğiniz tereyağıyla iyice karıştırın. İki malzemenin iyice harmanlanması gerek ki bisküviler tabanda kalıp gibi olsun. Karışımı kalıbın tabanına yayın, üzerini bastırarak düzeltin. Tereyağının donması için buzdolabında 40-45 dk bekletin.



2. Kek (10-20 dk)

Malzemeler: - 2 yumurta
- 1 su bardağı tozşeker
- 500 gr. Labne peyniri (Ben Ülker İçim kullanıyorum, tadı ve kıvamı daha güzel oluyor)
- 3 yemek kaşığı un (tepeli olmasın! kek çok katı olur)

Yapılışı: Yumurta ve şekeri mikserle iyice çırpın. Şeker eriyince labne peynirini ekleyin yine çırpın. En son unu ekleyin ve biraz daha çırpıp (un karışmış olsun) buzdolabında bekleyen karışımın üzerine dökün.

* Kıvamı epey sıvı olabilir, korkmayın. Katı olursa korkabilirsiniz, ununu çok koymuşsunuz demektir :) Kek yine yenir ama istediğimiz kadar yumuşak, krem kıvamında olmayacaktır...



Bu altlı üstlü iki karışımı, önceden 170 derecede ısıtılmış fırında 30-35 dk pişirin. Kekin üstünün pembeleşmesini beklemeyin, hatta çıkardığınız zaman ortası bıngıl bıngıl sallanıyor bile olabilir. Buzdolabında kendini toparlayacaktır.

Fırından ilk çıkmış hali


Aşağıdaki gibi toparlanır, küçücük kalır, şaşırmayın...


Püf noktası: Kekin dinlenince büzüşüp kalıptan ayrılmak isteyeceği unutulmamalıdır (yukarıdaki fotoğrafta olduğu gibi). Keke bir bıçakla vs. yardımcı olunmalıdır, aksi halde bize kırılıp çatlamaya başlar, bu da bize serviste zorluk yaşatabilir :)

3. Sos (10-20 dk)

Cheesecake'e ihtişamını veren kısma geldik. Lezzeti kadar görünümü de güzel olsun istiyorsanız bol meyvelisi en güzeli...

Çikolatalı, limonlu, frambuazlı, şeftalili vb. şekillerde soslar hazırlamak mümkün. Ben dalından koparılmış organik ekşi vişnelerle hazırlamayı daha çok seviyorum:

1. Sos Tarifi: Vişne Sos

Malzemeler: - 1 tepeli tatlı kaşığı nişasta
- 2 yemek kaşığı tozşeker
- Bir miktar vişne (Çekirdeği çıkarılmış)
- 2 çay bardağı vişne suyu (kaynatılan vişneden alınacak)

Nişasta, tozşeker ve vişne suyuyla amacımız jöle yapmak. Hazır jöle de kullanabilirsiniz, Dr. Oetker'in "Tart Jöle"si de kullanışlı olabiliyor, ama birkaç kez başarısız denemem oldu, sulu kaldı ve cheesecake'imi de mahvetti, tavsiye etmem...

En iyisi "annem usulü" jöle hazırlamak;

Yapılışı: Nişasta ve tozşekeri karıştırın, üzerine azar azar vişne suyundan ekleyin ki nişasta birden topaklanmasın. Her eklemede karıştırın. Nişasta tamamen eriyince geri kalan vişne suyunu gönül rahatlığıyla üzerine boca edebilirsiniz.

Kısık ateşte karıştırarak pişirin. Kaynamaya çıkınca 1 dk kadar daha karıştırın, ateşten kenara alıp biraz soğutun. Hafif hafif pelteleşmeye başlayınca başka bir kapta, önceden kaynatılıp çekirdeği çıkarılmış vişnelerin üzerine ekleyin, hızlı hızlı karıştırın. En azından 1 saat dışarıda, 30-40 dk da buzdolabında dinlenmiş kekin üzerine güzelce yayın.

Bu bahsettiğimiz kekin bizim bildiğimiz keklere benzemediğini artık görmüşsünüzdür, daha çok yoğurt kıvamında, hazırlayıp servis tabağına aldığınız zaman ise üzerindeki vişne sosunun kremamsı ara kısmına sıvaşmış haliyle gayet iştah açıcı durur. Ya da bana öyle görünüyor, bilemiyorum :)


2. Sos Tarifi: Limonlu Cheesecake için

* Kekine biraz limon sıkmanız (bir güçlü sıkım kadar) cheesecake'in limonlu olması için yeterli :)

Sosuna gelince (internetten alınmış tariftir):

Malzemeler: - 50 gram tereyağı

- 2-3 yemek kaşığı toz şeker (tepeli olmayacak, şeker ihtiyacınıza göre)

- 1 yumurta

- 1 yumurta sarısı

- 2 çay kaşığı limon kabuğu rendesi

- 6 yemek kaşığı limon suyu

Asıl tarifte şeker için "1/2 cup" diyor. Daha anlaşılır olması için ben ölçüyü yemek kaşığıyla verdim.
Tereyağı hariç tüm malzemeleri bir kaba koyun, benmari usulü, kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirin.
Püf noktası: Yumurta akının birden pişip içinde beyaz beyaz görünmemesi için bir tel çırpıcı ile karıştırın.

Kıvam alması biraz uzun sürüyor. Kıvam alınca tereyağını ekleyip 10 dk daha karıştırarak pişirin. Biraz soğuyunca, buzdolabında iyice kendine gelen kekin üzerine yayın. Keki en az 30-40 dk daha buzdolabında bekletin ki sos üzerinde iyice donsun.


Afiyet olsun ! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...