9 Temmuz 2015 Perşembe

Kolay Ev Baklavası Nasıl Açılır?


Baklava yapmak bu kadar kolay mıydı?

Geçen haftalarda geniş ailemle epey vakit geçirdim, anneannem ve dedemin hacca gidip dönmesi sebebiyle gelen misafirlere ikram olarak yaptığımız baklava ve böreğe dair Almanya'dan gelen teyzemden epey bilgi edindim. Benim için muhteşem bir tecrübeydi. Baklava yapmak kolay diyorum ama tecrübelerin ve daha da önemlisi tecrübeli insanları gözlemlemenin öyle çok etkisi var ki. 

Bayram da olması sebebiyle o ara teyzemlerle 1,5 saatte 9 tepsi baklava açtık, ki artık bende "Ben de yapabilirim!"i uyandıran en önemli gelişmeydi. Annemle bayramda bize de bir tepsi açtıktan sonra komşu günümüze herkesin bayılarak yiyeceği baklavayı ben açmak istedim. Bu kolay yöntemi öğrenmiş olmasaydım yapmayı çok isteyeceğimi sanmıyorum, ev baklavası zaten çok sevmem ve yemem. Yedirmek ayrıdır, yapıp yedirmeyi çok sevsem de o kadar zahmetli yemekleri o kadar kişiye yapmaya gerçekten karşıyım, eziyet gibi. İşi ustalarına bırakma taraftarıyım, bir Güllüoğlu'na mesela.

Ben sevmesem de ev baklavası seven çok, e kolay yapılışını da öğrenmişken denedim ve ortaya bu tabak çıktı. Arasında yalnızca fındık çok sert kalıyor, cevizin ağzı buran tadını fındıkla azalttık mı tastamam oldu. Baklava katlarını tek tek açan komşu teyzelerim bile çok beğendi. Ve gerçekten kolay bir yöntem.

Malzemeler:

- 1 su bardağı süt
- 1/2 su bardağı sıvı yağ
- 1 tepeli yemek kaşığı yumuşamış tereyağı
- 2 yemek kaşığı sirke ya da limon suyu
- 1 yumurta
- 1/2 paket kabartma tozu
- 1 çimdik tuz (ay bunu yazarken nette aratıp çok güldük annemle :))
- Aldığı kadar un
- Dövülmüş fındık ve ceviz içi karışımı (2 su bardağı kadar)
- Açma sırasında kullanmak için nişasta

Yapılışı:

* Tüm malzemeleri karıştırıp yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz. Ne kadar yumuşak olursa o kadar kolay açılıyormuş, o nedenle ben de hamuru yumuşak tuttum.

Püf noktası: Hızlı olmak için soğuk tereyağını, sütü biraz ısıtarak yumuşatabilir/eritebiliriz.

* Hamuru 10-15 bezeye ayırıyoruz. Tüm tepsi bu bezelerin tek tek açılıp üst üste yerleştirilmesi ve büyükçe açılmasıyla olacak. Yani, ben hamuru 10 bezeye ayırdım, her bezeyi yaklaşık yemek tabağı genişliğinde açtım ve aralarını bolca nişastalayarak üst üste yerleştirdim. Daha sonra da bu 10 katı bozmadan, gerektikçe biraz nişastalayarak daha da büyüttüm.

Püf noktası: Açma işlemlerini merdane ile başlatıp oklava ile devam ettirdim. Eşit olmayan yerleri merdane ile düzelttim.

* Çok büyüyünce yerim dar olduğu için 4 çeyreğe bölüp inceltmeye/büyütmeye devam ettim. Elimde 10 katlı 4 adet, tepsimden daha büyük yapraklar olmuş oldu.

* Bunların 2'sini yağlanmış tepsiye yerleştirdim. Tepsiden taşan katları kesip orantılı bir şekilde ekstra kat oluşturdum. Oradan da 1 kat çıkmış oldu. Toplamda tepside 30 kat hamur oldu.

* 30 katın üzerine bol fındık ve ceviz karışımını serptim.

* Geri kalan 2 adet 10'ar katlı hamuru da üstüne yerleştirdim. Onlardan da fazlalıkları alıp ekstra 1 kat daha çıkardım. Böylece üstü de 30 kat hamur oldu. Yani toplamda 60 katlı baklava oldu.

Püf noktası: En üst katına en güzel açılan hamuru koydum ki üstü pürüzsüz ve düz olsun.

* Kare ya da baklava dilimi şeklinde kesip üzerine bol sıvı yağ ve tereyağı parçaları ekleyerek fırına verdik. Buradan sonrası anneme kaldı tabii. 200 derecede ısıtılmış fırında kabarıp hafif kızarmaya başlayınca fırının derecesini 150'ye indirdi, ki baklava haşlanmasın, ağır ağır pişsin.

* Voila! Sıcak baklavaya soğuk şerbeti döküp ertesi güne ikramını yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...