7 Temmuz 2015 Salı

Ev Yapımı Mayonez Tarifi



Geçen Seben'i iftara davet ettiğimde Meksika dürümlerinden (wrap) de yapayım dedim. Şöyle ton balıklı, mısırlı, mayonezli... Ancak epeydir evde mayonez yoktu. Evde denemenin tam zamanı diye düşünüp tarifleri araştırmaya başladım.

Annemin yıllar öncesinden kalma bir tarifi var, ancak nişastalı diye tercih etmedim. Gimdes'in sitesindeki tarifi uyguladım, yalnız ben robotta değil mikserle yaptım. Kıvamı ve lezzeti bence tam yerindeydi. Üstelik hazırlardan çok daha sağlıklı.

Yalnız unutulmamalı ki ev yapımı mayonezler çok daha çabuk bozulduğundan 1 hafta gibi bir sürede tüketilmeliymiş.

Malzemeler:

- 1 su bardağı ayçiçek yağı
- 1 yumurta sarısı
- 1 çorba kaşığı sirke
- 1 çorba kaşığı limon suyu
- 1 çay kaşığı tuz

Yapılışı:

* Cam kaba yumurta sarısını aldım, beyaz karışsa da sorun olmuyormuş. Kremsi bir kıvam alması için çırpmaya başladım.

Püf Noktası: İşlem sonuna kadar çırpmayı durdurmadan sürdürüyoruz.

* Bir damla yağ ekleyip yumurtayla tamamen karışana kadar çırptım. 

* Çay kaşığıyla yağ ekleyip yumurtayla tamamen karışana kadar çırptım. Bu işlemi 4-5 kez tekrarladım.

* Bardakta geri kalan yağın bir kısmını (yaklaşık üçte birini) kaba alıp hızlıca çırpmaya devam ettim.

* Geri kalan yağı da iki seferde ekleyip aynı şekilde karışım yağı tamamen emene kadar çırptım.

Püf Noktası: Kaptaki karışımla yağ tamamen özdeşleşmeden tekrar yağ koyarsak mayonez kesiliyormuş.

* Kıvam alan mayonezi önce sirke ile sonra limon suyu ile karıştırıp en son tuzunu ekleyerek tatlandırdım. 

**Sirke aynı zamanda yağ kokusunu alıyormuş. Limon suyu da mayonezi beyazlaştırıyormuş.

İşte yalnızca bu kadar işlemle 1 kase mayonez hazır oluyor :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...