1 Mayıs 2013 Çarşamba

Zeytinyağlı Enginar


Özellikle sevmeyenlere enginarı sevdirecek bir tarif. Üstelik çok kolay.

Ben enginarı 2 yıl önce halamın bu tarifiyle sevdim. Geçen yıl da kendim denemiştim. Gerçekten çok güzel oluyor. Hatta bu yıl enginarın çıkmasını dört gözle bekledim.

Şimdi enginarın tam zamanı, her yerde bol ve ucuza bulmak mümkün. İsterseniz fazla fazla alıp buzluğa atın, davetsiz misafirler için de çıkarıp hemen hazırlayabilirsiniz.

Enginarı sevmiyorsanız bilebu tarifi deneyin mutlaka, fikriniz değişebilir. 

Yeri gelmişken, damak tadınız zamanla değişebiliyor. Arada beğenmediğiniz yiyecekleri de tekrar denemekte fayda var. Özellikle açken deneyin, tam tadını alıyorsunuz ve gerçekten "Şimdiye kadar ne lezzetler kaçırmışım ben!" diye üzülebiliyorsunuz :-))


Malzemeler:

- 4-5 tane ayıklanmış enginar
- 1 kg bezelye (ayıklanacak)
- 2 orta boy soğan
- 2-3 havuç
- 1/2 su bardağı zeytinyağı
- 1/2 demet dereotu
- 1-2 limon
- 2 tatlı kaşığı tuz
- Su

Yapılışı: 

* Zeytinyağını bir tencereye koyun.

* Soğanları ve havuçları ince ince doğrayıp zeytiyağında soğanlar ölene kadar kavurun. (6-7 dk)

* Üzerine bezelyeleri ekleyip 1-2 dk çevirin.

* Hazırladığınız bu karışımın altlarına enginarları yerleştirin. Enginarlar altta kalsın.

* Üzerine 1-2 su bardağı (oda sıcaklığında) su ekleyin. 

Not: Suyunuz karışımın üstüne çıkmasın. Benimki çok sulu kaldı mesela, fotoda görüldüğü gibi...

* Tuzunu atıp biraz karıştırın.

* Kapağını kapatıp kısık ateşte 20-25 dk pişirin. Çatalla kontrol edin, enginarlar lokum gibi yumuşamış olmalı.

* Pişince soğuması için cam bir kaba alın (Borcama mesela).

* Üzerlerine ince ince kıydığınız dereotunu ve limon suyunu gezdirin.

* Buzdolabında soğumaya bırakın. Tadı yerine gelsin.

Püf noktası: Servis etmeden önce 15-20 dk oda sıcaklığında ılıyınca daha güzel oluyor.


Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...